Какво е проект?

 

Проектът е предварително планирано начинание с определена цел, ограничен срок и ресурси. С други думи, проектът е организиран набор от дейности, насочени към постигане на конкретен резултат.

 

Всеки проект може да бъде реализиран индивидуално или от група хора. Групата  представлява съвкупност от две или повече лица, които извършват еднотипни дейности по реализацията на проекта. Две или повече групи могат да образуват екип.

Основните дейности при реализация на проект са:

  • Планиране
  • Реализация
  • Представяне

 

Планирането може да включва следните дейности:

  • Избор на тема на проекта.
  • Формиране на екип.
  • Определяне на целта и очаквания резултат.
  • Подбор на средства.
  • Съставяне на списък от задачи за постигане на целта.
  • Разработване на подробен времеви график на дейностите.

 

Реализацията може да включва следните дейности:

  • Разработване на хронологична последователност за всяка планирана дейност от времевия график.
  • Провеждане на дейностите по времевия график.
  • Анализ на свършената работа.
  • Документиране на всеки компонент от дейностите.

 

Представянето на проекта може да съдържа следните дейности:

  • Подготовка на материали за представяне (презентация, демо версия, образци и др.).
  • Представяне на резултатите по дейностите във времевия график.
  • Споделяне с по-широка аудитория.

 

Проект: "Поздравление за 24 май"

Целта на проекта е индивидуално да създадете анимирана честитка за празника на славянската писменост.

Срок за изпълнение: 1 учебен час (40 минути)

  • Планирайте: Какви герои ще ползвате, какъв ще е фона на сцената, какво ще е посланието, ще има ли звуци и какви ще са те, как ще се движат героите и т.н.
  • Реализирайте вашата идея в средата за програмиране Scratch;
  • Представете вашия проект пред преподавателя и съучениците си.

 

Примерна реализация на проекта:

Презентация 1

Как да я направиш:

Как да решите задачата:

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Добавете подходящ фон на сцената - примерно сцена на театър;
  3. Добавете буквата А;
  4. Като костюми на буквата А добавете поне още няколко различни букви.
  5. По-долу е показан примерен код на героя, за изпълнението на задачата. Може да импровизирате и да промените кода, за да получите по-различен резултат.

Това е!