Героят говори и мисли

 

Задача: "Преобразяване"

Накарайте вълшебника на променя костюмите на втория герой.

След като си напишете кодовете на двата героя, ще трябва да нагласите секундите така, че да се получи желаният от нас ефект: Вълшебника да прави магия и да превръща едно животно в друго.

Как изглежда решената задача:

Презентация 1

Как да я направиш:

Как да решите задачата:

След определен от вас интервал (брой секунди), вълшебника да се мръдва и да издава звук с вълшебната си пръчка.

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Добавете костюми на втория си герой (напр. динозавър, мечка, куче, котка, лъв и т.н.).

  3. Добавете на втория си герой звуци съответстващи на животните които сте добавили като костюми. (ако сте добавили динозавър, мечка, куче, коте, лъв и кон ще трябва да намерите рев на динозавър, рев на мечка, лай на куче, мяукане на коте, рев за лъв, цвилене на кон).

  4. Накарайте втория герой да се покаже, да си сложи първия костюм, да издаде звука, да изчака ... сек, да си сложи втория костюм, да издаде звука и да изчака ... сек, да си сложи третия костюм, да издаде звука и да изчака ... сек. и т.н.

  5. По-долу са показани примерни кодове на героите, за изпълнението на задачата. Може да импровизирате и да ги промените, стига да получите сходен резултат.

Това е!

 

Код на спрайта Вълшебник:

Код на спрайта животно: