27. Създаване и използване на собствени блокове и подпрограми - упражнение

 

Презентация - създаване на променливи

Презентация 1

Задача: "Многоъгълници"

В тази задача своя собствена подпрограма с параметър, която ще изчертава различни многоъгълници, ще създадете и свои променливи, с помощтта на които потребителят ще въвежда колко да бъде броят на страните и дължината на страната на многоъгълника.

Как да го направите:

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Оставете спрайта котка или сложете друг по ваш избор;
  3. Създайте променлива за броя на страните и друга променлива за дължината на страната;
  4. Създайте ваш собствен блок, който да изчертава многоъгълник, със зададените брой страни и дължина на страната;
  5. Добавете показания по-долу код на котката.

Това е!

 

Код на спрайта Котка: