26. Работа по проект - компютърна игра

 

Игра: "Улови рибките"

В тази задача вашият герой - акула ще трябва да улови поне 5 рибки. Трябва да програмирате акулата да се движи нагоре и надолу с помощта на горна и долна стрелка на клавиатурата. За всяка уловена рибка ще получавате 1 точка, затова създайте променлива, която да отчита рибките. Играта спира, когато се уловят 5 рибки!

Как изглежда решената задача:

Презентация 1

Как да я направиш:

Как да решите задачата:

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Добавете спрайта Риба (Fish);

  3. Добавете героя акула(Shark 2), която ще яде рибките.

  4. Създайте променлива с име "рибки", която ще отчита резултата;
  5. Задайте на рибката и акулата кодовете, които са показани по-долу.

Това е!