24. Задаване на поредица от движения в различни посоки. Програмируеми устройства - обобщение

 

Задача: "Улови яйцето"

В тази задача вашият герой - паница ще трябва да улови поне 10 червени яйца. Трябва да програмирате паницата да се движи наляво и надясно с помощта на лява и дясна стрелка на клавиатурата. За всяко уловено яйце ще получавате 1 точка, затова създайте променлива, която да отчита точките!

Как изглежда решената задача:

Презентация 1

Как да я направиш:

Как да решите задачата:

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Добавете спрайта яйце и го оцветете в червено или друг цвят по ваш избор;

  3. Добавете героя паница, с него ще ловите яйцата.

  4. Създайте променлива с име "точки", която ще отчита резултата;
  5. Задайте на яйцето и паницата кодовете, които са показани по-долу.

Това е!

Код на спрайта яйце:

Код на спрайта Паница: