23. История на програмируемите устройства. Практическа задача - викторина

 

Теоретични материали

Еволюция на дигиталните устройства

 

Еволюцията на дигиталните устройства е завладяваща история, белязана от бързи темпове на иновации и непрекъснато разширяване на възможностите. От ранните механични компютри до съвременните смартфони, дигиталните устройства претърпяват огромна трансформация, оформяйки начина ни на работа, комуникация и взаимодействие с информацията. Ето някои ключови моменти в еволюцията на дигиталните устройства:

Ранните години:

  • 1950-те: Първите компютри са огромни, скъпи и недостъпни за масовия потребител.
  • 1960-те: Развитието на транзисторите води до миниатюризация на компютрите.
  • 1970-те: Появяват се първите персонални компютри, като Altair 8800 и Apple II.
  • Навлизането на дигиталните устройства:
  • 1980-те: Развитието на графичните интерфейси и софтуера прави компютрите по-достъпни за широката публика.
  • 1990-те: Появата на интернет и мобилните телефони революционизира начина, по който комуникираме и обменяме информация.
  • 2000-те: Развитието на смартфоните и таблетите води до бум на мобилните приложения и дигиталните услуги.

Съвременни тенденции:

  • Изкуствен интелект: Интегрирането на AI в дигиталните устройства ще трансформира начина, по който взаимодействаме с тях.
  • Интернет на нещата: Все повече устройства ще бъдат свързани в мрежа, генерирайки огромни количества данни.
  • Виртуална и разширена реалност: Тези технологии ще създадат нови нива на потапяне в дигиталния свят.

Влияние на дигиталните устройства:

  • Положителни: Достъп до информация, образование, комуникация, развлечения, автоматизация на задачи.

  • Отрицателни: Зависимост, информационно претоварване, проблеми с киберсигурността, намалена концентрация, социална изолация.

Бъдещето на дигиталните устройства:

Очаква се те да станат още по-интегрирани в живота ни, по-интелигентни и персонализирани. Важно е да се осъзнае влиянието им върху обществото и да се използват по отговорен начин.

 

Задача: Образователна игра - викторина

В тази задача ще използвате програмата Scratch, за да програмирате игра-викторина, която да проверява знанията за историята на дигиталните устройства. За всеки правилен отговор трябва да се отчита точка, а на края трябва да се покаже общия резултат.

Как изглежда готовата задача?

Презентация 1

Как да я направиш:

Как да решите задачата:

 

  1. Отворете програмата Scratch и създайте нов проект;
  2. Създайте променлива за точките;
  3. Добавете герой по ваш избор;
  4. Сложете фон по ваш избор;
  5. Добавете на героя кода, които виждате на картинката.

 

Това е!

Код на героя Котка:

Упражнения в учебния сайт Code.org

Влизане в сайта с потребителско име и парола

 

  1. Кликнете върху бутона, който отговаря на вашия клас - 4А, 4Б или 4В;
  2. Изберете си потребителско име - това е името, на което последните 2 цифри отговарят на вашият номер в клас;
  3. Паролата за достъп се състои от две тайни думи - вече си ги знаете.
  4. Въведете тайните си думи и влезте в сайта;
  5. Решете всички нерешени задачи.