22. Видове програмируеми устройства. Включване и управление на програмируемо устройство

 

Теоретични материали

Micro:bit - платформа за компютърно програмиране и електроника

 

Какво е Micro:bit?

Micro:bit е малка, но мощна платформа, предназначена за обучение по програмиране и компютърни науки. Тя е идеална за всички, които искат да се запознаят с основите на програмирането, електрониката и роботиката.

 

Какво може да правите с Micro:bit?

С Micro:bit можете да създавате безброй забавни и образователни проекти, включително:

  • Игри: Можете да програмирате Micro:bit, за да играете игри като "Камък-ножица-хартия", "Змия" или "Pong".
  • Роботи: Можете да използвате Micro:bit, за да управлявате роботи, които могат да се движат, да светват и да издават звуци.
  • Музикални инструменти: Можете да програмирате Micro:bit, за да създавате музика, да свирите на инструменти или да пеете песни.
  • Устройства за носене: Можете да програмирате Micro:bit, за да създавате устройства за носене, които показват информация за времето, температурата или вашите стъпки.
  • Научни експерименти: Можете да използвате Micro:bit, за да провеждате научни експерименти, например да измервате температурата, влажността или светлината.

 

Как се работи с Micro:bit?

Има два основни начина за програмиране на Micro:bit:

  • Блоково програмиране: Можете да използвате визуални блокове, за да програмирате Micro:bit платката. Този метод е идеален за начинаещи, тъй като не е необходимо да знаете как да пишете код.
  • Програмиране с код: Можете да използвате JavaScript или Python, за да програмирате Micro:bit платката. Този метод е по-подходящ за по-напреднали потребители, които искат да създадат по-сложни проекти.

 

Micro:bit е забавен и интерактивен начин да се научите как да програмирате, да творите с електроника и да изграждате роботи.

 

Задача 1: "Моето име и тупкащо сърце"

В тази задача ще използвате платформата Micro:bit за да програмирате вашето име и ефект на тупкащо сърце.

Как да я направиш:

Как да решите задачата:

 

  1. Отворете платформата Micro:bit като кликнете на бутона по-долу;
  2. Добавете блоковете, които виждате на картинката;
  3. Вместо Ime и Familia напишете вашите име и фамилия, но на латиница. Платформата не разпознава българските букви.

 

Това е!

Блоковете код, които трябва да добавите:

Задача 2: "Улови яйцето"

В тази задача ще използвате програмата Scratch. Вашият герой - паница ще трябва да улови поне 10 червени яйца. Трябва да програмирате паницата да се движи наляво и надясно с помощта на лява и дясна стрелка на клавиатурата. За всяко уловено яйце ще получавате 1 точка, затова създайте променлива, която да отчита точките!

Как изглежда готовата задача?

Презентация 1

Как да я направиш:

Как да решите задачата:

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Добавете спрайта яйце и го оцветете в червено или друг цвят по ваш избор;
  3. Добавете героя паница, с него ще ловите яйцата;
  4. Създайте променлива с име "точки", която ще отчита резултата;
  5. Задайте на яйцето и паницата кодовете, които са показани по-долу.

 

Това е!

Код на героя Яйце:

Код на героя Паница: