19. Аритметични действия с 2 променливи - упражнение

 

В програмата Scratch променливите се намират в раздел "Променливи". Там има 5 тъмно оранжеви блока, а бутонът за създаване на нова променлива е бял и се намира най-отгоре.

Задача: "Аритметични действия"

В тази задача ваши герои са знаците за четирите аритметични действия - събиране, изваждане, умножение и деление. При кликане върху съответния знак програмата ви пита за 2 числа и извършва с тях избраното математическо действие.

Как изглежда решената задача:

Презентация 1

Как да я направиш:

Как да решите задачата:

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Създайте 4 героя за 4-те аритметични действия - събиране, изваждане, умножение и деление. За целта можете да ги нарисувате или да си ги въведете със символи от клавиатурата.

  3. Създайте 2 променливи - за двете числа, с които ще се извършват математическите действия;
  4. По-долу са показани примерени кодове на четирите математически действия, за изпълнението на задачата. Ще забележите, че кодовете са почти еднакви и се различават само по последното блокче, където са сложени различните аритметични действия. Т.е. можете да ги копирате кодовете за 4-те спрайта и да промените само последния блок.

Това е!

 

Код на действието събиране:

Код на действието изваждане:

Код на действието умножение:

Код на действието деление: