18. Променливи
В програмата Scratch променливите се намират в раздел "Променливи". Там има 5 тъмно оранжеви блока, а бутонът за създаване на нова променлива е бял и се намира най-отгоре.
Задача: "Чертаене на спирала"
В тази задача вашият герой ще бъде молив, който ще рисува спирални фигури на случаен принцип - триъгълници, четириъгълници и петоъгълници. Броят страни се задава със случайно число от 3 до 5, а дължината на страната се увеличава с 5 след всяка изчертана страна на фигурата.
Как да решите задачата:
Добавете един герой молив (Pensil), който ще изчертава фигурите.
Добавете разширението "Молив" и му задайте цвят и дебелина по ваш избор;
По-долу са показан примерен код на героя Молив, за изпълнението на задачата. Може да импровизирате и да го промените, стига да получите сходен резултат.
Това е!
Код на спрайта Молив (Pencil):