17. Синхронизиране на действията на героите

 

Изпращане и получаване на съобщения

Задача: "Дресиране на куче"

В тази задача вашият герой ще издава команди, а кучето ще ги изпълнява. Командите са зададени със следните клавиши: Стрелка нагоре - скок; Стрелка надясно - ела при мен; Стрелка наляво - върни се; Интервал - лаене.

Как изглежда решената задача:

Презентация 1

Как да я направиш:

Как да грешите задачата:

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Добавете един основен герой по избор, който ще издава командите. Добавете и едно животно по избор, което ще бъде дресирано (програмирано) да изпълнява командите.

  3. Създайте съобщения за различните команди към кучето;
  4. Задайте клавиши към командите;

  5. По-долу са показани примерни кодове на героите, за изпълнението на задачата. Може да импровизирате и да ги промените, стига да получите сходен резултат.

Това е!

 

Код на спрайта Аби:

Код на спрайта Куче: