16. Логически оператори

 

Теоретични материали

Презентация 1

Задача: "Кажи каква е храната"

В тази задача вашият герой ще трябва да назове имената на храните, като се движи към показалеца на мишката. Ще създадете комопютърен код за героя, който ще се задейства при кликане върху героя.

Как изглежда решената задача:

Презентация 1

Как да я направиш:

Как да грешите задачата:

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Освен спрайта котка добавете още 4 героя, които да са хранителни, например торта, банани, ябълка и поничка (Bananas, Apple, Cake, Donut), но може и други по ваш избор;

  3. Задайте код на хранителните продукти, който при стартиране да ги премества към четирите ъгъла на сцената;
  4. Задайте код на Котката, който да се стартира при кликане и да следва показалеца на мишката;
  5. Когато котката достигне до някоя от храните, задайте да казва коя е храната при натискане на клавиш "интервал";
  6. По-долу са показани примерни кодове на героите, за изпълнението на задачата. Може да импровизирате и да ги промените, стига да получите сходен резултат.

Това е!

 

Код на храната:

Код на спрайта Котка: