10. Конструиране на разклонени алгоритми

 

Презентация

Презентация 1

Задача: "Снежен човек и снежинки"

В тази задача ще създадете своя собствена компютърна анимация, в която ще трябва да местите снежния човек в четирите посоки, за да уловите снежинката. Като я улувите, ще разберете колко седмици остават до Коледа!

Как да го направите:

  1. Отворете Scratch 3 и създайте нов проект;
  2. Изтрийте спрайта котка, тъй като ще добавим други спрайтове;
  3. Сменете фона с Woods, или с някакъв друг пейзаж на открито;
  4. Добавете спрайт Снежинка (Snowflake);
  5. Добавете спрайт Снежен човек (Snowman);
  6. Добавете показания по-долу код на двата спрайта.

Това е!

 

Код на спрайта Снежен човек:

Код на спрайта Снежинка:

Упражнения в учебния сайт Code.org

Влизане в сайта с потребителско име и парола

 

  1. Кликнете върху бутона, който отговаря на вашия клас - 4А, 4Б или 4В;
  2. Изберете си потребителско име - това е името, на което последните 2 цифри отговарят на вашият номер в клас;
  3. Паролата за достъп се състои от две тайни думи - вече си ги знаете.
  4. Въведете тайните си думи и влезте в сайта;
  5. Решете всички задачи от Урок 5: „Художникът“.